středa 13. července 2016

Všechny malé zázraky - Jennifer Niven

Tuhle knihu jsem si půjčila z knihovny, když jsem zrovna nemohla nic jiného vybrat. Někde jsem četla, že je hodně emotivní a možná i proto jsem neplánovala ji teď číst, ale tak když už mi přišla pod ruku ...



Autor: Jennifer Niven
Originální název: All the Bright Places
Série: -
Nakladatelství: YOLI
Počet stran: 360

Oficiální anotace: 
Strhující příběh o hledání a (ne)nalézání, o lidských předsudcích a první lásce. Theodora Finche fascinuje smrt. Violet Markeyová zase žije pro budoucnost – těší se na den, kdy dokončí střední školu a bude moct opustit rodné městečko, které jí připomíná nedávnou tragickou smrt sestry. Když se ti dva potkají na římse školní zvonice, není ale docela jasné, kdo koho vlastně bude zachraňovat. Finch je obyčejný kluk, až na to, že trpí bipolární poruchou. Violet je obyčejná holka, až na to, že Finchovi přijde úplně neobyčejná. Ty dva svede dohromady školní projekt, jehož cílem je objevovat „krásy Indiany“, a oba při tom učiní zajímavé objevy...




Theodor Finch a Violet Markeyová se poznají za hodně nezvyklých okolností. Finch na římse školní zvonice přemýšlí, jaké by to bylo skočit ... do toho se objeví Violet a vypadá to, že má podobné úmysly, jako Finch. Ten ovšem zareaguje velmi prozřetelně a Violet přesvědčí, že vlastně nemá v plánu si vzít život. Ovšem neuniknou očím svých spolužáků, kteří Finche už zaškatulkovali do kategorie "ten magor". Což Finchovi vůbec nevadí a když se začne po škole říkat, že mu Violet zachránila život a zabránila jeho sebevraždě, nechá to tak. Violet se tak trošku za svůj skoro počin stydí, nerada by, aby vyšlo najevo, proč ve skutečnosti na zvonici byla. Stále se těžko vyrovnává s tragickou ztrátou své sestry a hledá únik z všednosti dní bez ní. Finch naopak balancuje na této hraně hodně dlouho ... Zakrátko je dohromady svede školní projekt, na kterém spolu začnou pracovat a objevovat ony "All the Bright Places"  (v tomhle směru mě trošku zklamal překlad názvu knihy ...)




Kniha, která je nutností pro čtenáře hitů Hvězdy nám nepřály a nebo Eleanor a Park ...Četla jsem a četla ... a pořád jsem v té knize nic nenalézala. I po 2/3 knihy jsem neměla potřebu ji rychle dočíst, nic mě nehnalo ... Nevím, čím to může být, všude čtu samé skvělé ohlasy ... na to, že jsem teď dost přecitlivělá, vůbec to na mě nezapůsobilo a nemusela jsem se bát, že bych u toho bulela. Tak nějak stejně tušíte, jakým směrem se bude kniha ubírat.
Je fakt, že příběh vůbec nic neidealizuje a s tím jsem se asi nedovedla tak úplně srovnat. Přestože realita taková být může, to jistě ano, ale Finchovu matku jsem prostě pochopit nedokázala. I postava samotné Violet mi k srdci nepřirostla, přišla mi dost sebestředná. Kladně ovšem hodnotím vykreslení postavy Finche, jeho bezprostřednost.
Kniho ale rozhodně neházím do žita, věřím, že v oblasti Young adult si získala a ještě získá spousty nadšených čtenářů.



Moje hodnocení:   60 %





Žádné komentáře:

Okomentovat