sobota 7. května 2016

Nataša - Táňa Keleová - Vasilková

Některé z mých známých doslova "ujíždí" na románech Táni Keleové - Vasilkové. Tak jsem si řekla, že musím zjistit, jaké vlastně jsou. A los padl na Natašu, protože byla v knihovně zrovna k mání. 





Autor: Táňa Keleová - Vasilková
Originální název: Nataša
Série: -
Nakladatelství: Noxi
Počet stran: 296


Oficiální anotace:
Žárlivost má mnoho tváří... Vždy však v partnerovi vyvolává pocity beznaděje, přináší slzy a bolest.
Důkazem toho je i příběh Nataši, dvaačtyřicetileté fotografky, vdané ženy a matky dvou synů. Jak se vyrovná s Vojtovou chorobnou – a bezdůvodnou žárlivostí? Zůstane s ním v manželství, nebo se rozhodne pro rozvod?Milé čtenářky, doufám, že se vám kniha bude stejně tak dobře číst, jako mně se psala.






Nataša je moje první kniha, kterou jsem od této slovenské autorky četla. A mám takový pocit, že doplatila na to, že jsem před ní četla knihu, která mě naprosto uchvátila. Nemohu říct, že se mi kniha četla špatně, to rozhodně ne, stylem psaní a i příběh byl celkem čtivý, ale nějak jsem si v knize nenašla to své, postavu, které bych fandila, se kterou bych sympatizovala ... bylo to spíš naopak, hlavní hrdinku jsem v lecčem nedokázala pochopit.

Nataša má za sebou pověstnou čtyřicítku, je vdaná za úspěšného právníka Vojtu, má dva syny a žije v krásném domku. Její zaměstnání fotografky na volné noze je zároveň jejím koníčkem a pro své okolí vše působí dojmem, že má vše, co si může přát a nic jí nechybí.
Jenže opak je pravdou. Nataša se uvnitř cítí prázdná. Své první manželství, ze kterého vzešel její první syn, uzavírala hodně mladá a s rozchodem s Robertem se nikdy úplně nevyrovnala. Byl pro ní první láskou a věřila, že tomu tak bude na celý život. Když se seznámila s Vojtou, vypadalo to, že on by mohl tím, se kterým bude mít rodinu, po které tak toužila. Krátce po seznámení otěhotní a následuje svatba ... a částečně také její prozření. Vojta už není tak pozorným mužem, jakým býval a Natašu ustavičně podezřívá a ničí ji svou chorobnou žárlivostí. A je jen otázkou času, jak dlouho Nataša jeho hrubé chování ustojí ...

Po pravdě ... na mě to snášela až moc dlouho. Chápu, že tenhle příběh je hodně ze života a že je spousta žen, které jsou uvězněny v podobném vztahu. Ale u Nataši jsem měla pocit, že s Vojtou setrvávala hodně ze své pohodlnosti, že se nechtěla vzdát svého zajetého pohodlí. A stejně tak ten závěr ... nechci prozrazovat příliš mnoho, ale měla jsem pocit, že se postavila do role "mučednice" ... zkrátka jsem to, jak se zachovala, moc nepobrala ... Ale to je jen můj osobní pocit. Vím o sobě, že mám ráda takové ty více sladší příběhy a možná protože nedovedu Nataši situaci dost dobře pochopit a reálně zhodnotit.
Každopádně čtivost tomuto příběhu rozhodně nemůžu upřít a kniha si určitě najde spoustu čtenářek, které ji ocení více než já.


Moje hodnocení:   65 %







Žádné komentáře:

Okomentovat