úterý 15. září 2015

After: Polibek - Anna Todd



Autor: Anna Todd 
Originální název: After
Série: After, díl první
Nakladatelství: YOLI
Počet stran: 528


Oficiální anotace:
Tessa má všechno – žije v láskyplném prostředí, má chápající rodiče a taky kluka snů, laskavého, milého, kterého jí závidí všechny kamarádky. Lepšího už si ani nemohla přát potkat. Tessin snový svět ale náhle změní jediné setkání. Hardin je pořádně drzý kluk, s nepřeslechnutelným, nafoukaným britským akcentem, nezapomenutelným rozcuchem, tetováním a piercingem ve rtu. Tessa si nemůže pomoct – Hardin je zkrátka jiný než ostatní...
A to po všech stránkách – dovede být i pěkně krutý. Neměla by ho spíš nenávidět? Neměla by jím Tessa pohrdat? Jak to, že se od něj nemůže odpoutat? Nedokáže to – i přes všechny jeho chyby a prohřešky. Intenzivní vášnivou blízkost střídají neustálá Hardinova zmizení. Může takhle vůbec vypadat láska? Tessa sama nevěří, že by takový vztah mohl fungovat. Ale jde odolat jeho polibku?






Tessa nastupuje na vysokou školu, tvrdě makala, aby se dostala tam, kde je a o své budoucnosti má celkem jasno. Doprovází ji poněkud svérázná matka, která Tessu podporovala a pečlivě jí nalinkovala, kam by se měla dostat, jejich otec je opustil, když byla Tessa malá a matka zaměřila veškerou svojí pozornost a ambice na ni, a také Tessin přítel Noah. Znají se spolu od dětství a jejich kamarádství postupně přerostlo v lásku. Noah je kluk, kterého by si přála každá z jejích spolužaček, slušný, vždy dodržující pravidla, zkrátka pro ni ideální (také se vám vybaví slovo "nudný"?). On sám nastoupí na vysokou školu příští rok.

Když dorazí na kolej, jsou poněkud v rozpacích. Její pokoj je hodně skromný a navíc má spolubydlící, jejíž pankerský vzhled vůbec neodpovídá jejich představě vzorné studentky.  Ale s Tessou si padnou do noty. Steph je sice dost výstřední, ale Tessa v ní brzy najde kamarádku. A tak se Tessa setkává s Hardinem. Na večírku, na které Tessa sice nechodí, ale aby zapadla, jde se svojí spolubydlící. Hardin je ve stejné partě jako Steph, je pravým opakem jejího přítele Noaha, drzý, výstřední, potetovaný, s piercingy a věčným rozcuchem na hlavě. V celé této partě konzervativní Tessa hodně vyčnívá, a ten rozdíl vidí i Hardin, Tessa je zkrátka jiná, ne jako všechny ty holky, které mu ustavičně nadbíhají. Pilně studuje, ví přesně, co chce po škole dělat … ale je také tak trošku naivní, nezkušená. 

Hardin jí sice ukazuje jeho nejhorší já, je nenávistný, nepříjemný, ale Tessa mu přesto nemůže odolat. Něco ji na něm pořád přitahuje. Přestože ji v jednu chvíli líbá a o okamžik později ji urazí nebo zesměšní. Říká, že ji miluje, potřebuje, ale v mžiku to popře a Tessu v jejích vlastních citech doslova vymáchá. 

Obětuje Tessa svůj vztah s Noahem? Vypořádá se s Hardinovými ustavičnými změnami nálad? Hardin jí tvrdí, že v něm probouzí to lepší, co v něm je ... podaří se jí proniknout pod slupku toho kluka, který sice navenek hraje drsňáka, ale kdo ví, co se pod tou slupkou skrývá? Proč je takový, jaký je?


Když jsem tuhle knihu začala číst, neočekávala jsem vůbec nic. Původně jsem jí ani nechtěla, v té záplavě knih si musím vybírat, co koupím a bez čeho se obejdu ... jenže takhle kniha vzbudila tolik protichůdných emocí, že jsem své rozhodnutí přehodnotila ... zkrátka jsem byla zvědavá.
A musím říct, že tyhle tak trochu komplikovaný charaktery, jako je Hardin, já zkrátka můžu. Četla jsem a pořád si říkala, co má sakra ten kluk za problém? Jeho vztah k Tesse byl jako na houpačce ... jednou nahoře a hned zase dole. Tak snadno dokázal přivést Tessu k slzám, až mě s tím už štvala, ale patřilo to k jejímu charakteru ...
No, co ještě dodat ... začala jsem číst a nemohla se odtrhnout, opravdu jsem přečetla těch víc jak 500 stran a nenudila se u toho, dokonale jsem to autorce "baštila". Přestože to bylo pořád dokola ... A konec? Není žádné tajemství, že je konec otevřený a jednu chvíli mě tenhle scénář i napadl, ale vzhledem k vývoji ke konci jsem si myslela, že tohle v tom nebude.
Kapela One Direction jde tak nějak mimo mě, takže si to s nimi nijak nespojuji. Mám ráda podobné romanťárny a to je hlavní, tahle kniha mi do mého vkusu perfektně zapadla. V jednu chvíli mi ten milostný trojúhelník připomínal knihu Bezhlavě od S. C. Stephens ...
Říkám si tedy, co může následovat v dalších 3 dílech ... ? No uvidíme, co nám autorka naservíruje. Já mohu knihu doporučit ... a udělat si na ní vlastní názor.


Moje hodnocení:   90 %






1 komentář:

  1. Báječná recenze! Knihu mám taky doma a chystám se na ni ještě letos. Já byla překvapená, jak je kniha obsáhlá :D

    OdpovědětVymazat